Podnikat hlavou nebo srdcem? Přeci obojím!

Mnoho začínajících podnikatelů velmi rychle procitne z počáteční euforie a neznáma, do kterého se pustili. Svůj podnik začnou zanedbávat, aniž by si to sami uvědomovali. Bohužel právě tato skrytá absence smyslu pro neustálou práci a zdokonalování může vést až k tomu, že podnik skončí dřív, než začne pořádně fungovat.
začínající podnikatel.jpg
Podnikat se totiž musí nejen s rozumem, ale i s citem. Abychom to trochu rozvedli. Podnikání po rozumové stránce obnáší především kompletní plánování, výpočty nákladů a očekávaných tržeb či marže a mnoho dalších ukazatelů. Pokud si například otevřeme restauraci, cenu každého pokrmu si opravdu musíme spočítat dle nákladů na suroviny, připočíst poměrnou část provozních nákladů a také požadovanou marži. Stále existuje mnoho podnikatelů, kteří nepoužívají vlastní hlavu a ceny přepisují od konkurence. Potom se diví, když na konci měsíce nevydělají tolik, kolik by chtěli. Shodneme se tedy na tom, že rozum je při podnikání rozhodně nutné používat.
Co ale cit a srdce? Skutečně je k podnikání potřebujeme?
Pokud dovolíme, aby se naše podnikání proměnilo v soustavu přesných výpočtů, statistik a propočtů, můžeme se snažit jakkoli chceme, ale dařit se nám nebude. Nesmíme totiž zapomínat na důležitý lidský faktor. Pokud při podnikání nepoužíváme srdce, spousta důležitých detailů nám zůstane skryta a vůbec si jich nevšimneme. Může jít o drobnosti, ale dosti podstatné. V dnešní době je konkurence natolik veliká, že si zákazníci opravdu mohou vybírat, kde budou jíst či nakupovat. Už dávno neplatí, že hlavní roli při výběru restaurace, obchodu či jiného podniku hraje cenová hladina. Lidé si rádi připlatí nejen za hezké prostředí, ale především za příjemný a milý přístup. Zkuste se na chvíli vcítit do jejich role, vždyť je to tak zřejmé!
stůl pracovníků.jpg
Problém je, že si někdy ani neuvědomíme, že jsme v podnikání trochu zaspali a shází nám v něm rozum nebo naopak cit. Jednoduchou pomůckou je vytvoření pravidla, kdy se sám sebe každý den zeptám, co jsem dnes udělal pro to, aby můj business vzkvétal. Každý den stačí udělat aspoň jednu maličkost, který naše podnikání posune dál tím správným směrem.
Nepodnikejte tedy pouze hlavou, ale i srdcem. Vyplatí se to, zaručeně!


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup